De l'anàlisi del teu centre extrec que les fortaleses que té són tan importants que les debilitats quasi no tenen pes; evidentment que no les podem deixar de banda, perquè sempre s'ha d'intentar millorar els aspectes negatius, erò crec que els aspectes interiors del centre afavoreixen un bon clima laboral i educatiu. El teu centre té fortaleses molt important: lideratge de l'equip directiu, experiència de l'equip de professors, bon treball en xarxa i bones sortides professionals. Amb tot això penso que a part de les dificultats del dia a dia pot ser gratificant fer una tasca educativa en aquest centre. Per altra banda les amenaces, tot i ser importants poden ser millorades amb les oportunitats que presenta. Un aspecte que considero necessari millorar seria la implicació de les famílies, es podria fer a través de l'AMPA? Com creus que es podria millorar? Finalment felicitar-te per l'anàlisi tan exhaustiu del teu centre de pràctiques. Bona feina!!!
Tal i com estem descobrint, un tema reiterat en tots els nostres centres és la baixa implicació de les Associacions de Pares i Mares en la vida del centre. Com a mestra i membre de l'equip directiu durant molts d'anys, sé l'esforç que tots els centres fem per impulsar la participació de les famílies... i el temps que aquesta tasca ens du! És molt frustrant, i quan aconsegueixes que te facis una mica del teu costat... canvia la directiva, o tens la desgràcia de cometre una errada que tira per terra tot el guanyat. Però, a l'hora, tenc la perspectiva de mare (enguany, circumstàncies de la vida, sóc mare en tres centres educatius diferents) que paga tres quotes d'AMPA i... poc més. No sé quines poden ser les vies més adients per aconseguir la dinamització de les AMPAs i la seva implicació en la gestió dels centres, però sí sé que des de les administracions educatives no s'aborda aquest problema, com a mínim a les Illes Balears. Què en penseu? Com fan als vostres centres?
continuant amb el que proposa la Eva, jo també trobo que és força complicada la implicació dels pares en la vida escolar majoritàriament pels horaris de treball... ara bé, és important que el centre vagi testejant en demanar col·laboracions en diferents tipus d'activitats i vagi investigant quina és la que funciona millor (acompanyar a sortides, participar en activitats a l'aula, en festes...) el cas és cercar el compromís per no acabar havent de fer signar un document de compromís amb l'escola com ara estem elaborant en el nostre centre segons disposa el Departament.Us adjunto l'enllaç on podeu mirar millor aquest tema, les recomanacions són interessants... http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/carta_compromis.pdf
Estoy de acuerdo en que la implicación de los padres es un problema y muchas veces ya lo es el encontrar padres que quieran formar parte del AMPA; en el centro donde estoy hay muchos alumnos con padres problemáticos, y otros que estan tutelados por el Estado, y aunque tienen unos tutores legales, estos estan desbordados ya que tutelan a mas de un alumno, y se hace necesario un seguimiento muy exaustivo de las entrevistas con ellos. No obstante se hace necesaria la insistencia y que en la medida de lo posible cada uno colabore en el proceso educativo de los alumnos.
Este año estuve en un centro de educación especial que funciona muy bien en una población cercana a Valencia, la verdad es que es genial porque tiene los recursos humanos y materiales a jornada completa, pero no puedo imaginar trabajar con problemáticas tan graves, como es el caso de los Centros específicos y que trabajéis con ratios tan altos. También es cierto o por lo menos en los dos centros de educación especial que he estado en mi vida que los profesionales son normalmente de plantillas fijas, y en los dos casos que menciona profesionales buenísimos super implicados con los niños. Nunca había oido un centro que acogiera de 0 a 3 años. ¿cómo funciona? ¿es público?.
Hola Ana Si el centro es público, depende de la Diputación de Tarragona, y este año ha incorporado este tramo de edad de 0 a 3, y la verdad es que despues de las observaciones realizadas en este aula, me he podido dar cuenta que dadas las características tan particulares que presentan estos niños, sin duda el mejor sitio para ser atendidos adecuadamente es este, ya que una correcta actuación precoz será de gran importancia a la hora de aumentar las posibilidades de exito en su proceso de enseñanza-aprendizaje. La Diputación está haciendo un gran esfuerzo en ofrecer una educación de calidad a todo el colectivo atendido en el centro, y ofrece todos los servicios de forma gratuita (docente, transporte, comedor, actividades de ocio...).
M´ha resultat molt interessant el teu anàlisi DAFO pel motiu de ser un centre educatiu de NEE i que depengui de la Diputació de Tarragona. No en coneixia cap. Pel que comentes a les debilitats controlables INTERNES entenc que teniu molt poc recursos (pocs professionals, instalacions antigues, pocs recursos TIC,...)però no veig clar que això siguin debilitats controlables internes sinó més bé externes. Què hi podeu fer vosaltres si rebeu poc pressupost pel vostre centre? Crec que ben poc. Passaria el mateix amb els centres que depenen de la Conselleria (en el nostre cas a les Illes), si tenim pocs recursos econòmics no és controlable internament. També m´ha sorprés que essent un centre de NEE tingueu barreres arquitectòniques, ho trobo inadmisible. I el fet de que hi hagi pressió externa per a un augment de places quan ja comentes que teniu les ràtios al límit. És una llàstima perquè tots aquests aspectes dificulten molt la tasca diària del professional i va en detriment de l´atenció als nens i nenes del centre i en definitiva de la qualitat de l´educació. Les famílies, en molts casos, poden servir per fer pressió i demanar millores o ajudes, però ja veig que comentes que hi estan poc implicades.
La verdad es que hay pocos centros como este, donde se está ofreciendo una atención personalizada a los alumnos, no solo a nivel curricular, sino tambien en muchas actividades transversales (equinoterapia, terapia con perros, actividades de piscina...)que valen mucho dinero a coste cero para los padres.
Los EAP de la zona, los informes de los cuales son el único medio de acceso al centro, se ven realmente presionados por las familias, y estos a su vez presionan a la administración responsable para que aumente e número de plazas, pero la no disponibilidad de espacios físicos y la necesidad de nuevas incorporaciones de profesionales, hacen de momento dificil que se pueda producir un aumento de las plazas.
Las familias como bien comentas, la mayoria solo buscan "colocar" a sus hijos sin mas.
De l'anàlisi del teu centre extrec que les fortaleses que té són tan importants que les debilitats quasi no tenen pes; evidentment que no les podem deixar de banda, perquè sempre s'ha d'intentar millorar els aspectes negatius, erò crec que els aspectes interiors del centre afavoreixen un bon clima laboral i educatiu.
ResponEliminaEl teu centre té fortaleses molt important: lideratge de l'equip directiu, experiència de l'equip de professors, bon treball en xarxa i bones sortides professionals. Amb tot això penso que a part de les dificultats del dia a dia pot ser gratificant fer una tasca educativa en aquest centre.
Per altra banda les amenaces, tot i ser importants poden ser millorades amb les oportunitats que presenta.
Un aspecte que considero necessari millorar seria la implicació de les famílies, es podria fer a través de l'AMPA? Com creus que es podria millorar?
Finalment felicitar-te per l'anàlisi tan exhaustiu del teu centre de pràctiques.
Bona feina!!!
Tal i com estem descobrint, un tema reiterat en tots els nostres centres és la baixa implicació de les Associacions de Pares i Mares en la vida del centre.
ResponEliminaCom a mestra i membre de l'equip directiu durant molts d'anys, sé l'esforç que tots els centres fem per impulsar la participació de les famílies... i el temps que aquesta tasca ens du!
És molt frustrant, i quan aconsegueixes que te facis una mica del teu costat... canvia la directiva, o tens la desgràcia de cometre una errada que tira per terra tot el guanyat.
Però, a l'hora, tenc la perspectiva de mare (enguany, circumstàncies de la vida, sóc mare en tres centres educatius diferents) que paga tres quotes d'AMPA i... poc més.
No sé quines poden ser les vies més adients per aconseguir la dinamització de les AMPAs i la seva implicació en la gestió dels centres, però sí sé que des de les administracions educatives no s'aborda aquest problema, com a mínim a les Illes Balears.
Què en penseu?
Com fan als vostres centres?
Hola!
ResponEliminacontinuant amb el que proposa la Eva, jo també trobo que és força complicada la implicació dels pares en la vida escolar majoritàriament pels horaris de treball... ara bé, és important que el centre vagi testejant en demanar col·laboracions en diferents tipus d'activitats i vagi investigant quina és la que funciona millor (acompanyar a sortides, participar en activitats a l'aula, en festes...) el cas és cercar el compromís per no acabar havent de fer signar un document de compromís amb l'escola com ara estem elaborant en el nostre centre segons disposa el Departament.Us adjunto l'enllaç on podeu mirar millor aquest tema, les recomanacions són interessants...
http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/carta_compromis.pdf
Estoy de acuerdo en que la implicación de los padres es un problema y muchas veces ya lo es el encontrar padres que quieran formar parte del AMPA; en el centro donde estoy hay muchos alumnos con padres problemáticos, y otros que estan tutelados por el Estado, y aunque tienen unos tutores legales, estos estan desbordados ya que tutelan a mas de un alumno, y se hace necesario un seguimiento muy exaustivo de las entrevistas con ellos.
ResponEliminaNo obstante se hace necesaria la insistencia y que en la medida de lo posible cada uno colabore en el proceso educativo de los alumnos.
Este año estuve en un centro de educación especial que funciona muy bien en una población cercana a Valencia, la verdad es que es genial porque tiene los recursos humanos y materiales a jornada completa, pero no puedo imaginar trabajar con problemáticas tan graves, como es el caso de los Centros específicos y que trabajéis con ratios tan altos.
ResponEliminaTambién es cierto o por lo menos en los dos centros de educación especial que he estado en mi vida que los profesionales son normalmente de plantillas fijas, y en los dos casos que menciona profesionales buenísimos super implicados con los niños.
Nunca había oido un centro que acogiera de 0 a 3 años. ¿cómo funciona? ¿es público?.
Saludos
Hola Ana
ResponEliminaSi el centro es público, depende de la Diputación de Tarragona, y este año ha incorporado este tramo de edad de 0 a 3, y la verdad es que despues de las observaciones realizadas en este aula, me he podido dar cuenta que dadas las características tan particulares que presentan estos niños, sin duda el mejor sitio para ser atendidos adecuadamente es este, ya que una correcta actuación precoz será de gran importancia a la hora de aumentar las posibilidades de exito en su proceso de enseñanza-aprendizaje.
La Diputación está haciendo un gran esfuerzo en ofrecer una educación de calidad a todo el colectivo atendido en el centro, y ofrece todos los servicios de forma gratuita (docente, transporte, comedor, actividades de ocio...).
Hola Teri,
ResponEliminaM´ha resultat molt interessant el teu anàlisi DAFO pel motiu de ser un centre educatiu de NEE i que depengui de la Diputació de Tarragona. No en coneixia cap.
Pel que comentes a les debilitats controlables INTERNES entenc que teniu molt poc recursos (pocs professionals, instalacions antigues, pocs recursos TIC,...)però no veig clar que això siguin debilitats controlables internes sinó més bé externes. Què hi podeu fer vosaltres si rebeu poc pressupost pel vostre centre? Crec que ben poc. Passaria el mateix amb els centres que depenen de la Conselleria (en el nostre cas a les Illes), si tenim pocs recursos econòmics no és controlable internament.
També m´ha sorprés que essent un centre de NEE tingueu barreres arquitectòniques, ho trobo inadmisible.
I el fet de que hi hagi pressió externa per a un augment de places quan ja comentes que teniu les ràtios al límit. És una llàstima perquè tots aquests aspectes dificulten molt la tasca diària del professional i va en detriment de l´atenció als nens i nenes del centre i en definitiva de la qualitat de l´educació.
Les famílies, en molts casos, poden servir per fer pressió i demanar millores o ajudes, però ja veig que comentes que hi estan poc implicades.
Molt bona feina i ànims amb el pràcticum!
Hola Roser:
ResponEliminaLa verdad es que hay pocos centros como este, donde se está ofreciendo una atención personalizada a los alumnos, no solo a nivel curricular, sino tambien en muchas actividades transversales (equinoterapia, terapia con perros, actividades de piscina...)que valen mucho dinero a coste cero para los padres.
Los EAP de la zona, los informes de los cuales son el único medio de acceso al centro, se ven realmente presionados por las familias, y estos a su vez presionan a la administración responsable para que aumente e número de plazas, pero la no disponibilidad de espacios físicos y la necesidad de nuevas incorporaciones de profesionales, hacen de momento dificil que se pueda producir un aumento de las plazas.
Las familias como bien comentas, la mayoria solo buscan "colocar" a sus hijos sin mas.
Saludos y ánimos.